Sider

22. aug. 2010

Demontasje, pakking, vasking, maling og... en blødende finger

Da var den helga over også gitt... Men denne gangen ble det i alle fall gjort noe fornuftig, da;

Det startet forsiktig fredag, med tømming av bokhyller i stua. Det er jo slik at megler og takstmann venter på å få målt opp, vurdert og ta bilder av leiligheten. Og da må den jo selvsagt tømmes mest mulig, så vi får vist at det er godt med plass her. Så en av bokhyllene ble tømt for bøker, som deretter ble plassert i esker. Og eskene merket og stablet.

Lørdag ble dagen for innhandling av diverse nødvendigheter som flere flytteesker, litt maling og malekoster, taperuller og lignende, samt demontering av noen bokhyller. Det er jo IKEA-møbler, så de er enkle å flatpakke. Kontoret ble også lettet for noen bøker og papirer som kan plasseres på lager etterhvert (i boden først, da). Fugene i gulvet på badet trengte også en rens - så jeg hadde på noe domestos-greier før jeg gikk å la meg...

Så kom søndagen, som dermed måtte starte med skuring av badegulvet for å slippe å stå i grønn guffe (domestos, altså)... Så måtte flatpakkede hyller surres sammen, merkes og omplasseres, før det ble en runde med garasjemaling i fineværet :)... Jaja - alt i alt ikke så verst helg dette... :)

I morgen venter første av fem dager på kurs på IT-Fornebu. ASP.Net og greier... Jammen på tide etter alle disse årene, at jeg endelig kan få litt profesjonell hjelp til å komme meg opp på nivå faglig igjen... Det har jeg jammen fortjent, synes jeg - selv om jeg nå antakelig skifter jobb om kort tid. Redelig gjort - det skal de ha! :)

Under forberedelsene til kursingen, sto skjeggtrimming på plakaten... Jeg har funnet ut at barberhøvler ikke bør brukes på fingertupper - det blir mye blodsøl av slikt... jaja, fikk nå av skjeggstubbene og da, så får det stå sin prøve med sår og plastret finger på kurs... :D Til å være en sånn passe "handy"-kar, kan jeg visst være nok så klønete i blant... :/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar