Sider

17. aug. 2010

Spennende dager...

Selv om jeg til tider føler at mange av de faste holdepunktene i livet mitt nå har gått over i en mer usikker og flytende form, må jeg si at det også er en litt spennende og livgivende situasjon å være i.

Verdivurdering
Normalt er jo bolig et fast holdepunkt, men nå er det jammen meg løsnet, gitt!

Men det er bedring i sikte; I går fikk vi verdivurdering på leiligheten vår her i Oslo - 1 900 000 er jo slett ikke så værst vurdert og noe høyere enn vi turte å håpe på. Men så er det jammen meg en fin og godt oppusset leilighet vi skal selge også da, om oppusseren skal få lov å si det selv ;) Det betyr at vi er i ferd med å sette i gang prossessen med å selge. Megler er valgt og flyten satt i gang...

Banken
Når vi selger i Oslo, skal vi jo samtidig kjøpe i Kristiansand - Det er litt "udda" å ikke vite noe om hvor jeg skal bo (eller jobbe) om noen måneder. Særlig siden det har vært rimelig "bankers" de siste 7 årene.

Men for å kjøpe, må vi jo ha penger. Noe fra salget og helst noe fra banken, så vi kan "oppgradere" litt. Et lite rekkehus er planen nå. Og siden verdivurderingen er på plass, har vi satt i gang banken med å utstede finansieringsbevis så vi kan gå ut i boligmarkedet å kjøpe... Det er veldig spennende!

Jobb
Et annet fast holdepunkt de siste 12 (!) årene har jo vært jobben. Jeg har hatt samme stilling i samme avdeling og firma i alle disse årene. Nå blir det endring på det; Enten altså en annen stilling hos min nåværende arbeidsgiver - eller en helt ny jobb et annet sted...

Den siste uken har jeg hatt samtaler med sjefen om å fortsette, men bytte kontor og søkt på to jobber i det åpne markedet i tillegg til den jeg allerede har vært på intervju på. Ingen konkrete løsninger er kommet ut av det enda, så det flyter veldig også her. Det er kanskje den værste "greia", siden det er ganske viktig å ha en jobb - helst en interessant en, og helst en som er minst like godt betalt som den jeg har nå, for å kunne kjøpe og bo som vi ønsker. Spesielt spennende blir det jo av det faktum at det ikke akkurat vokser web-jobber på trær i Kristiansand...

Man kjenner i allefall at man lever, det er jo godt. Og spenningen er til å ta og føle på - særlig om nettene når tankene trenger seg på... Merker nok at jeg sover litt dårligere enn jeg har vært vant til - men det ordner seg nok!

Men selv om mye som helst skal stå støtt, nå flyter litt - og selv om frykt og usikkerhet ødelegger litt for nattesøvnen, er det allikevel slik at jeg mest av alt gleder meg til å starte et nytt kapittel i livet. Og jeg er kjempeglad for at jeg har min kjære å dele det nye kapittelet med. :)

1 kommentar: